Planowanie mediów w kształtowaniu kampanii reklamowej

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Docierające do nas ze wszystkich stron różnorodne kampanie reklamowe mogą wywoływać uczucie przesytu i znużenia ze względu na ich ilość oraz częstotliwość występowania. Czy jednak ogromna ilość kampanii reklamowych usprawiedliwia brak ich skuteczności? Skuteczna kampania reklamowa to nie tyko dowód na wymierne korzyści i zyski osiągnięte dzięki zwiększonej sprzedaży produktów i usług czy też zwiększenie rozpoznawalności marki. Skuteczna kampania to przede wszystkim dowód na opanowanie trudnej sztuki komunikacji marketingowej, to umiejętność doboru form i środków oddziaływania wielu różnych rodzajów mediów oraz nośników reklamy na docelowego odbiorcę. Głównym celem niniejszej pracy jest ukazanie roli planowania mediów w kształtowaniu kampanii reklamowej, ponieważ trafny dobór medium wpływa w decydujący sposób na skuteczność osiągnięcia założonego celu kampanii reklamowej. Celem drugoplanowym, ale wynikającym bezpośrednio z celu głównego jest przedstawienie zasad i kryteriów doboru mediów oraz nośników reklamy, a także przedstawienie metody pomiaru i oceny skuteczności na przykładzie analizowanej kampanii reklamowej.

Opis

Słowa kluczowe

proces komunikacji marketingowej, reklama, społeczna rola reklamy, kampania społeczna, kampania reklamowa, budżet medialny, media, skuteczność reklamy, formy reklamy, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce

Cytowanie