Ocena działalności Spółdzielni Pracy Transportowo – Motoryzacyjnej im. 1 Maja na lokalnym rynku usług naprawy samochodów

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-12-21 11:03:41

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca poświęcona jest Spółdzielni Pracy Transportowo – Motoryzacyjnej im. 1 Maja działającej w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), poprzez określenie i ocenę jej pozycji na rynku nowosądeckim. Z posiadanych materiałów dokonano analizy SWOT, w której wykazano słabe i mocne strony, a także szanse i zagrożenia organizacji. Spółdzielnia posiada ugruntowaną od wielu lat pozycję na rynku i zajmuje się kompleksową obsługą pojazdów samochodowych. Jak każdy podmiot działający na rynku Spółdzielnia podlega jego prawom. W związku z tym musi reagować na zmiany i brać udział w konkurencyjnej walce o klienta z warsztatami z danej branży. Wśród założeń krótkoterminowych musi skoncentrować się na pozyskiwaniu jak największej ilości klientów, podtrzymanie jak najlepszej współpracy z dostawcami i pozyskanie nowych kontrahentów, zagwarantowanie szerokiej oferty świadczonych usług i asortymentu sprzedaży zaspokajającej potrzeby odbiorców, stały i stabilny rozwój. Natomiast celem długoterminowym Spółdzielni, a więc celem strategicznym powinno być stałe zwiększanie udziału w rynku.
This thesis is devoted to the “1 Maja” Transport-Motorisation Cooperative operating within SME sector. It describes and evaluates its position on the market in Nowy Sącz. A SWOT analysis has been performed based on the gathered material. It revealed all weak and strong points followed by chances and threats to the organisation. Its position on the market the cooperative has grounded for years. Its main concern is complex service for motor cars. It also subjects to the laws of the local market. Hence, it should react to changes and participate in a chase for clients with other workshops of the industry. On the one hand, its short-term objectives involve acquiring as many customers as possible, maintaining cooperation with suppliers, sourcing new contracting parties, guaranteeing wide choice of services and assortment for sale satisfying customer’s needs, as well as broad and stable development. On the other hand, a long term objective of the cooperative, which is its strategic target, should be stable expansion on the market.

Opis

Słowa kluczowe

MSP, SWOT, spółdzielnia, motoryzacja, klient

Cytowanie