Abstract:
Celem niniejszej pracy jest wyeksponowanie możliwości wykorzystania Internetu w działalności współczesnych przedsiębiorstw (w tym banków) – głównie w sferze promocji i budowania ich konkurencyjności na rynku. W pracy przedstawiono charakterystykę celów reklamy i poszczególnych jej form, zaprezentowano historyczny szkic ewolucji przekazu reklamowego oraz enumeratywny wykaz czynników decydujących o jego efektywności. Szczególny nacisk położono na kwestie kompatybilności zakresu i stosowanych przez firmy działań reklamowych z ich strategią marketingową. Przedstawiono katalog możliwości zastosowania Internetu w działalności firmy, zaprezentowano różne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw wirtualnych ze szczególnym uwzględnieniem orientacji na e-klienta i nieustannego wdrażania innowacji jako istotnego źródła osiągania przewagi konkurencyjnej. Zaprezentowano praktyczną analizę znaczenia i wykorzystania Internetu w działalności mBanku. W szczególności ukazane tu zostały podstawowe parametry odmienności wirtualnych instytucji finansowych od ich tradycyjnych odpowiedników. Zaprezentowano ponadto ofertę produktowo – usługową mBanku, tosowane narzędzia marketingowe (głównie działania reklamowe i eksponowanie Banku poprzez serwis WWW),i te sfery wizerunkowo – ofertowe, które sprawiają, że mBank jest zdecydowanym liderem na rynku.