Abstract:
Niniejsza praca poświęcona jest problematyce skutecznego i efektywnego przekazu promocyjnego przedsiębiorstwa. W erze szumu informacyjnego, jakość przekazu ma szczególne znaczenie. Wiele z istniejących rynków osiąga stadium nasycenia. Coraz trudniej jest zachęcić potencjalnych nabywców do zakupów. Dlatego też w pracy podjęto próbę określenia czym charakteryzuje się poprawnie skonstruowany przekaz promocyjny.
Celem pracy jest identyfikacja cech skutecznego i efektywnego przekazu promocyjnego. Specyfiką takiego przekazu, zgodnie z modelem AIDA, jest przyciąganie percepcji docelowego odbiorcy, wzbudzanie u klienta zainteresowania ofertą przedsiębiorstwa, wywoływanie u odbiorcy przekazu chęci posiadania produktu, zachęcenie potencjalnego nabywcy do nabycia produktu.
Część teoretyczna pracy została poświęcona charakterystyce samego przekazu. W rozdziale pierwszym poruszono problematykę ewolucji form przekazu na przestrzeni minionych stuleci, omówiono zagadnienia miejsca i znaczenia przekazu w systemie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa oraz przedstawiono charakterystykę skutecznego i efektywnego przekazu promocyjnego.