Abstract:
Środowisko w jakim działa firma ulega ciągłym zmianom stąd też strategia ma uchronić firmę przed wieczną rozgrywką między otoczeniem a organizacją. Realizacja strategii oznacza konieczność dokonywania ciągłych wyborów. Wybory te będą trafne jeśli zostaną oparte na skrupulatnie zebranych danych, które następnie posłużą do analizy przedsiębiorstwa i budowy planu marketingowego. Dane gromadzone przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę z tej dziedziny będą mogły posłużyć do wdrożenia założonej strategii marketingowej i pozwolić przedsiębiorstwu na dalszą działalność i rozwój. Istotą skutecznej strategii jest stworzenie unikalności firmy, która pozwoli w sposób wyraźny odróżnić dane przedsiębiorstwo od innych podmiotów działających na rynku. Opracowana strategia marketingowa pozwoli na uzyskanie informacji o obecnej pozycji jaką zajmuje przedsiębiorstwo, a także pozwoli na określenie pozycji jaką chciałoby zająć w przyszłości i wyznaczenie ograniczeń w osiągnięciu zamierzonego celu.Cel praktyczny opracowania stanowi ocena dotychczasowych działań marketingowych CEBEA. Przedstawia fazy, etapy szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa w poprzednich latach działania, jak również własną propozycję dalszego funkcjonowania firmy w ujęciu działań marketingowych. W niniejszej pracy autorka stara się potwierdzić tezę, iż rzetelnie opracowany plan marketingowy, oparty na stosownie zebranych i opracowanych danych ilościowych jest fundamentem pomyślnego wdrożenia w firmie strategii marketingowej. Dopiero opracowanie takiego planu umożliwia realizację optymalnych dla firmy celów, w tym zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku.