Abstract:
Z roku na rok przybywa coraz więcej przedsiębiorstw stających przed koniecznością przeprowadzenia analizy strategicznej, która odgrywa kluczową rolę
w procesie zarządzania strategicznego, a jej jakość warunkuje sukces opracowanej na jej podstawie strategii przedsiębiorstwa. Wynika to głównie z narastającej na rynku konkurencji i coraz częstszych przypadków upadłości przedsiębiorstw. Podstawową ideą analizy strategicznej jest jednoczesne analizowanie samej organizacji oraz jej otoczenia. Dopiero na podstawie porównania wyników tej analizy możliwe jest opracowanie koncepcji działań strategicznych. Tematem niniejszej pracy jest ocena pozycji strategicznej firmy poprzez zastosowanie metody SPACE na przykładzie F.P.H.U. Wiśniowski produkującej bramy i ogrodzenia. Celem pracy jest zaproponowanie działań strategicznych dla F.P.H.U. Wiśniowski. W oparciu o metodę SPACE koncepcja analizy strategicznej organizacji może być stosowana do analizy oraz oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa, a wynik tej analizy posłużyć może do budowy alternatyw strategicznych dla tego rodzaju instytucji.