Ocena otoczenia konkurencyjnego firmy na przykładzie spółki „Polski Koncern Naftowy ORLEN” S.A.
Ładowanie...
Data
2011-11-28 10:24:12
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest analiza otoczenia konkurencyjnego spółki Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Praca przybliża tematykę zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Skupia się przede wszystkim na analizie strategicznej, która jest podstawowym etapem w przygotowaniu strategii organizacji. Przedstawiono najważniejsze metody analizy otoczenia konkurencyjnego a następnie wykorzystano trzy z nich – analizę profilu ekonomicznego sektora, analizę strategiczną „pięciu sił” wg M.E. Portera oraz analizę mapy grup strategicznych w celu zdefiniowania możliwości występowania szans i zagrożeń w otoczeniu konkurencyjnym spółki PKN ORLEN oraz ich oddziaływania na polski sektor paliwowy. Przeprowadzona procedura badawcza ujawnia przewagę występowania szans nad zagrożeniami oraz wynikające z tego szanse dalszego rozwoju przedsiębiorstwa działającego w polskim sektorze paliwowym.
Opis
Słowa kluczowe
przedsiębiorstwo, analiza strategiczna, otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa, rynek paliw