Ocena otoczenia konkurencyjnego firmy na przykładzie spółki „Polski Koncern Naftowy ORLEN” S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Rafa, Krzysztof
dc.date.accessioned 2014-02-14T08:41:56Z
dc.date.available 2014-02-14T08:41:56Z
dc.date.issued 2011-11-28 10:24:12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5709
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest analiza otoczenia konkurencyjnego spółki Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Praca przybliża tematykę zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Skupia się przede wszystkim na analizie strategicznej, która jest podstawowym etapem w przygotowaniu strategii organizacji. Przedstawiono najważniejsze metody analizy otoczenia konkurencyjnego a następnie wykorzystano trzy z nich – analizę profilu ekonomicznego sektora, analizę strategiczną „pięciu sił” wg M.E. Portera oraz analizę mapy grup strategicznych w celu zdefiniowania możliwości występowania szans i zagrożeń w otoczeniu konkurencyjnym spółki PKN ORLEN oraz ich oddziaływania na polski sektor paliwowy. Przeprowadzona procedura badawcza ujawnia przewagę występowania szans nad zagrożeniami oraz wynikające z tego szanse dalszego rozwoju przedsiębiorstwa działającego w polskim sektorze paliwowym. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa pl
dc.subject rynek paliw pl
dc.title Ocena otoczenia konkurencyjnego firmy na przykładzie spółki „Polski Koncern Naftowy ORLEN” S.A. pl
dc.title.alternative The evaluation of the company competitive environment based on "Polski Koncern Naftowy ORLEN" JSC pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-14T08:35:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info