dc.contributor.advisor |
Gancarczyk, Marta |
|
dc.contributor.author |
Rafa, Krzysztof |
|
dc.date.accessioned |
2014-02-14T08:41:56Z |
|
dc.date.available |
2014-02-14T08:41:56Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-28 10:24:12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/5709 |
|
dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest analiza otoczenia konkurencyjnego spółki Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Praca przybliża tematykę zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Skupia się przede wszystkim na analizie strategicznej, która jest podstawowym etapem w przygotowaniu strategii organizacji. Przedstawiono najważniejsze metody analizy otoczenia konkurencyjnego a następnie wykorzystano trzy z nich – analizę profilu ekonomicznego sektora, analizę strategiczną „pięciu sił” wg M.E. Portera oraz analizę mapy grup strategicznych w celu zdefiniowania możliwości występowania szans i zagrożeń w otoczeniu konkurencyjnym spółki PKN ORLEN oraz ich oddziaływania na polski sektor paliwowy. Przeprowadzona procedura badawcza ujawnia przewagę występowania szans nad zagrożeniami oraz wynikające z tego szanse dalszego rozwoju przedsiębiorstwa działającego w polskim sektorze paliwowym. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
przedsiębiorstwo |
pl |
dc.subject |
analiza strategiczna |
pl |
dc.subject |
otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
rynek paliw |
pl |
dc.title |
Ocena otoczenia konkurencyjnego firmy na przykładzie spółki „Polski Koncern Naftowy ORLEN” S.A. |
pl |
dc.title.alternative |
The evaluation of the company competitive environment based on "Polski Koncern Naftowy ORLEN" JSC |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-02-14T08:35:40Z |
|