Niniejsza praca ukazuje wpływ, jaki wywierają środki pozyskane z budżetu Unii Europejskiej na wzrost standardów obowiązujących w polskiej edukacji oraz jak wpływają na ich poprawę. Opracowanie opiera się na projekcie „W nowe jutro dziś idziemy”, który realizowany był w okresie od 01.08.2009 do 31.08.2010 r. na terenie Miasta i Gminy Stary Sącz. Łączna wartość projektu to 1 044 429,00 zł w całości sfinansowana z krajowych środków publicznych. Projekt został skierowany do pięciu Gimnazjów. Wsparciem objęto 812 uczniów uczęszczających do nich. Zadaniem projektu była poprawa szans edukacyjnych gimnazjalistów zamieszkujących ten obszar poprzez poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej. Opracowanie zawiera opis wszystkich części składowych tworzących całość projektu, w tym nieodłącznej części, jaką jest zarządzanie projektem. Analiza wyników przeprowadzona po zrealizowaniu projektu wskazuje na potrzebę kontynuowania działań w podobnym zakresie tematycznym na terenie gminy Stary Sącz. Zarówno rezultaty miękkie jak i twarde zostały wykonane na poziomie szkół uczestniczących w projekcie. Cel główny i powiązane z nim cele szczegółowe jakie zaplanowano, zostały wykonane niemal w 100%, co wskazuje na celowość kontynuowania takich działań.
This thesis shows the influence of means from the European Union's budget on the growth of standards in Polish education and its improvement. The work is based on 'W nowe jutro dziś idziemy' project which was carried out between the 1st August 2009 and the 31st August 2010 in a district and town of Stary Sącz. The total amount of the project was 1 044 429,00 zł, which was covered from domestic and public resources. The project was aimed at five junior high schools. The total number of 812 students from these schools were supported. The main goal of this project was to improve the educational opportunities of student living in this particular area through making the educational offer more attractive. The thesis includes a description of all aspect which form the whole project, especially the aspect of managing the project. The analysis of the results after finishing the project shows a need to continue activities in a similar scope in the district of Stary Sącz. Both soft and hard result were carried out on the level of schools taking part in the project. The main and detailed aims planned for the project were fulfilled in almost 100% which shows appropriateness of continuing such actions.