W warunkach postępującej globalizacji rynku obserwowany jest bardzo ważny wzrost zainteresowania przedsiębiorstw zasadami zarządzania logistycznego, który ukierunkowany jest na lepsze, elastyczne dostosowanie oferty firmy do wymagań dynamicznie rozwijającego się rynku. Zakres oraz intensywność praktycznej realizacji koncepcji zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie uwarunkowane jest wieloma różnorodnymi czynnikami i ograniczeniami. Tematyka pracy podejmuje, szczegółowo opisuje oraz poddaje analizie powyższe kwestie. Celem niniejszej pracy jest analiza procesów zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie DB Schenker. Przeprowadzona analiza opierała się na metodzie zwanej desk research inaczej badania zza biurka. Uzyskane informacje, pozwoliły na szczegółowe przedstawienie strategii firmy, opisanie procesów zarządzania jakością, oraz wskazanie z jakich rozwiązań logistycznych korzysta omawiana spółka w codziennej działalności. Wnioski z analizy własnej pokazały, iż zarządzanie logistyczne w DB Schenker opiera się przede wszystkim na jak najnowszych technologiach, które w stopniu znacznym zwiększają udogodnienia dla klientów. Dodatkowo DB Schenker jako jeden z czołowych koncernów logistyczno-spedycyjnych na świecie posiada nowoczesny system zarządzania. W celu jak najwyższej jakości usług oraz zwiększeniu udogodnień dla klientów firma wdraża rozwiązania logistyczne z zakresu nowych technologii.
In terms of the progressive globalization of market atrophy is a very important increase in the interest of enterprises logistics management rules, which focuses on improved, flexible adjustment of offers from the requirements of the dynamically developing market. The scope and intensity of the practical implementation of the concept of logistics management in the enterprise is subject to the many different factors and limitations. Themes of the work shall, in detail, describes and analyses the above issues. The aim of this work is the analysis of the management processes of the logistics company DB Schenker. Performed the analysis relied on a method called desk research otherwise Research Desk. The information obtained, the detailed presentation of the strategy of the company, to describe the processes of quality management, and an indication of what logistics solutions company uses discussed in everyday activities. The conclusions of its own analysis showed that the management of logistics in the DB Schenker relies primarily on how the latest technologies, which substantially increases the extent facilities for clients. In addition, DB Schenker is one of the leading logistics and freight forwarding companies in the world has a modern management system. In order to make the highest quality services and increase facilities for customers, the company implements logistic solutions from a range of new technologies.