Polacy i Anglicy – różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania w biznesie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Lepka, Celestyna
dc.date.accessioned 2014-02-14T14:20:02Z
dc.date.available 2014-02-14T14:20:02Z
dc.date.issued 2011-11-27 12:05:08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5737
dc.description.abstract W niniejszej pracy omówione zostały zagadnienie kultury i komunikacji, które mają ścisły związek z występowaniem różnic kulturowych. Celem pracy była identyfikacja różnic kulturowych w procesie zachowań biznesowych. W tym celu zastosowano metodę badań porównawczych, a techniką gromadzenia informacji była ankieta. Ankieta była przeprowadzona za pośrednictwem Internetu. Respondenci otrzymywali unikalny adres URL (link) do ankiety, po czym zostali skierowani na stronę ankiety, gdzie mogli udzielić odpowiedzi na zadane pytania. Natomiast w celach porównawczych wykorzystano wyniki badań Cultural Dimensions profesora Geert Hofstede. Rezultatem badań są zidentyfikowane podobieństwa i różnice pomiędzy kulturą polską a angielską. Wynik badań ukazały, że różnice te nie są tak duże. Zarówno Polacy, jak i Anglicy, są społeczeństwem indywidualistycznym o kulturze typowo „męskiej”. Natomiast widoczne różnice występują w postawie wobec władzy, tolerancji niepewności oraz w mniejszym stopniu postawy wobec przyszłości, teraźniejszości i przeszłości. Poznanie kultury, różnic między danymi krajami oraz ich świadome zrozumienie może sprawić, że komunikacja stanie się łatwiejsza a ewentualne konflikty będą szybciej i bezboleśnie rozwiązywane. pl
dc.description.abstract In the present study issues considering Culture and Communication, which have a close connection with the occurrence of cultural differences, were discussed. The purpose of this study was to identify cultural differences in the business attitudes' processes. For this purpose, the comparative research method was used while the technique of collecting information was a survey. The survey was conducted via the Internet. The respondents received a unique URL (link) to the survey and then they were directed to the survey's website, where they could answer the posed questions. However, for comparative purposes the results of "Cultural Dimensions" research by Professor Geert Hofstede were used. The result of research are similarities and differences identified between the Polish and English cultures. The results showed that these differences are not so large. Both Poles and English are the individualistic societies of typically "male" culture. However, there are marked differences in attitude towards authority, tolerance of uncertainty and, to the lesser extent, towards the future, present and past. Cognition of culture, differences between the countries and their conscious understanding can make that communication easier and the potential conflicts resolved quicker and painlessly. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kultura pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject kultura angielska pl
dc.subject kultura polska pl
dc.subject wymiary kultury pl
dc.subject różnice kulturowe pl
dc.subject Geert Hofstede pl
dc.title Polacy i Anglicy – różnice kulturowe i ich wpływ na zachowania w biznesie pl
dc.title.alternative Poles and English - cultural differences and their influence on business relations pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-14T10:20:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info