Abstract:
Celem pracy jest opracowanie efektywnej strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa OST Gromada, działającego w branży hotelarskiej. Do jego realizacji zostanie wykorzystana analiza sytuacyjna firmy oraz marketing-mix. Na całość pracy składają się cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym omówiono istotę strategii marketingowej. Wyjaśniono pojęcie strategii marketingowej, następnie wytypowano jej rodzaje, określono decyzje marketingowe, a na koniec skupiono się na zagadnieniu przewagi konkurencyjnej. Rozdział drugi traktuje o teoretycznym aspekcie opracowywania strategii marketingowej. Przedstawiono uwarunkowania i etapy budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa, a następnie określono, czym jest analiza sytuacji przedsiębiorstwa. Omówiono kwestie analizy segmentów rynku i zachowań nabywców, analizy sytuacji konkurencyjnej, oceny marketingu-mix, a także analiza SWOT. Treścią rozdziału trzeciego są wybrane zagadnienia marketingu usług turystycznych. Określono istotę i rolę marketingu turystycznego, następnie zdefiniowano rynek turystyczny i scharakteryzowano jego produkt. W ostatnim podrozdziale przedstawiono specyfikę marketingu-mix w hotelarstwie. Rozdział czwarty stanowi próbę budowy efektywnej strategii marketingowej przedsiębiorstwa OST Gromada. W pierwszym podrozdziale omówiono metodologię badań własnych. Następnie opisano działalność przedsiębiorstwa OST Gromada, przedstawiono historię i rozwój firmy, następnie określono przedmiot działalności OST GROMADA i dokonano prezentacji i oceny warunków działania firmy na rynku usług hotelarskich. Dalej przedstawiono analizy i wnioski z przeprowadzonych badań. Dokonano charakterystyki działalności marketingowej firmy w świetle przeprowadzonych badań sondażowych, przedstawiono analizę SWOT dla OST Gromada oraz analizę i ocenę obecnego marketingu-mix. Ostatni podrozdział stanowi opracowanie strategii marketingowej dla OST Gromada. W pierwszym punkcie określono główne założenia nowej strategii marketingowej, następnie przedstawiono propozycję segmentacji nabywców i wybór rynku docelowego, a na koniec opracowano projekt nowego marketingu-mix.