Abstract:
Na rynku stolarki budowlanej w Polsce ma miejsce bardzo silna konkurencja. Rywalizują ze sobą firmy produkujące okna i drzwi drewniane, aluminiowe i PCV. Konkurencja ta zmusza poszczególne zakłady do stosowania różnorodnych strategii marketingowych, ułatwiających ugruntowanie pozycji danej firmy na rynku. Rosnące wymagania i szybko zmieniające się technologie sprawiają że zakłady muszą dbać swój wizerunek, podążać za nowymi trendami i walczyć o klientów. W tym wszystkim pomaga marketing, do którego każda licząca się w tej dziedzinie firma przykłada ogromną wagę. Rozbudowanie działań promocyjnych i dystrybucji oraz wysoka jakość i przystępna cena towarów jest obecnie drogą do sukcesu firmy i umocnienia jej marki na rynku. Dlatego wszystkie firmy z tej branży prowadzą badania rynku i robią „wszystko”, aby odnaleźć się na rynku rosnącej konkurencji i wymagań klientów. Niniejsza praca ma na celu kompleksową analizę i ocenę strategii funkcjonowania i rozwoju firmy „STOLBUD Grybów”, działającej w sektorze stolarki budowlanej.