System motywacji do pracy: finansowe i pozafinansowe czynniki motywacyjne

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Zarządzanie uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować pracę przedsiębiorstwa oraz działania całego otoczenia po to by osiągać wyznaczone cele. W istocie zarządzanie sprowadza się do określenia jak przy pomocy różnorodnych instrumentów planistycznych, inspiratorskich i kontrolnych podnosić produktywność wszystkich zasobów przedsiębiorstwa. Najważniejszym celem zarządzania jest umiejętne wydobywanie produktywności z ludzi, którzy wchodzą w skład organizacji. Zarządzanie ma uruchamiać w ludziach wyzwanie i jednoczyć wszystkie ich siły do realizacji nadrzędnych celów organizacji. Osiąganie rezultatów w pracy i działalności zależy od motywacji do działania. W teorii kierowania zespołami ludzkimi twierdzi się, iż przydatności zawodowa pracownika to nie tylko jego kwalifikacje, ale także motywacja. Znaczenie kwalifikacji nie podlega dyskusji. Znaczenie motywacji, choć wcześniej nie było może tak oczywiste, ma znaczący wpływ na wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo. Mówi się o funkcji kwalifikacji i motywacji pracownika, która ma charakter multiplikatywny, co oznacza, iż obie te wartości muszą się uzupełniać i wspomagać. Z postawionej tezy wynika, że pracownik źle motywowany może być dla przedsiębiorstwa mało przydatny nawet gdyby miał wysokie kwalifikacje. Celem pracy jest identyfikacja zagadnień teoretycznych dotyczących procesu i narzędzi motywowania oraz przedstawianie i analiza systemu motywowania w Restauracjach „Kresowianka”.

Opis

Słowa kluczowe

system motywacyjny, proces zarządzania, modele motywacji, instrumenty oddziaływania motywacyjnego, premia, praktyka motywowania, restauracja "Kresowianka"

Cytowanie