Marka jako kryterium wyboru produktu na podanych przykładach
Ładowanie...
Data
2009-03-11 10:23:03
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest pokazania, iż nie tylko odpowiedni dobór marketingu mix jak i strategii przedsiębiorstwa ma wpływ na rozwój firmy. Wykreowanie marki ma bezpośredni wpływ na produkt zwłaszcza, gdy w dobie hiperkonkurencji pierwsze 5 sekund ma znaczenie czy dany produkt kupimy, czy też nie. W części pierwszej przedstawiłem idee koncepcji marketingowej, udzielona została odpowiedź na pytanie: co to jest produkt, jakie miejsce i funkcje spełnia produkt w marketingu mix. Przedstawiłem również strategię produktu. Część druga dotyczy kluczowego zagadnienia tej pracy, gdyż marka to szczególny
zasób materialny, który może być źródłem długotrwałej przewagi konkurencyjnej dla przedsiębiorstw. Przedstawiłem szeroko pojmowaną i ciągle aktualizowaną definicję marki, funkcje, oraz metody budowania silnej marki jak i skutecznego zarządzania nią. Ukazałem sposób w jaki wyraża się i mierzy wartość marki, dokonuje wyboru strategii nadawania marki. Wyjaśniłem takie pojęcia jak: tożsamość i siła marki oraz zjawisko jej pozycjonowania. W ostatniej części omówiłem politykę działania marki na przykładzie firm Coca Cola oraz Sony. Przedstawiłem jak te firmy tworzyły wizerunek swoich marek oraz jak uczyniły je markami wiodącymi w swoich kategoriach produktów. Temat jest bardzo ciekawy, gdyż to na marce skupiona jest obecnie szczególna uwaga firm i przedsiębiorstw.
Opis
Słowa kluczowe
produkt, marka, marketing mix