Abstract:
W współczesnej gospodarce rynkowej w warunkach dużej konkurencji na rynku, organizacje mają świadomość rosnącego znaczenia jakości pracy, technologii i wyrobów. Powszechna innowacyjność, dynamiczny postęp naukowo-techniczny, jak również szybki wzrost produkcji i dobrobytu społeczeństw oraz nasycenie rynków produktami standardowymi powoduje wzrost wymagań jakościowych. Z tego powodu przedsiębiorstwa, bez względu na swoja wielkość, muszą szukać sposobów tworzenia nowych dziedzin działalności, zachowując dotychczas istniejące i czynić swoje działania bardziej wydajnymi i efektywnymi. Wdrażanie systemów zarządzania jakością jest coraz bardziej popularną i skuteczną metodą osiągania tych celów. Przedsiębiorstwa dochodzą do wniosku, że systemy jakości nie tylko polepszają ogólną rentowność, ale znacznie umacniają ich pozycję na rynku i zwiększają zaufanie Klientów. Opracowanie i skuteczne wdrożenie systemu jakości jest uzależnione od wielkości firmy i zaangażowania pracowników. Może oznaczać olbrzymie i długoterminowe korzyści. Wprowadzenie systemu jakości zgodnego z normami ISO 9000 usprawnia organizację i zarządzanie firmą oraz wymusza ciągłe doskonalenie jakości, co jest warunkiem osiągnięcia sukcesu finansowego. Autor prezentuje zagadnienia teoretyczne oraz dziedzin działalności, zachowując dotychczas istniejące i czynić swoje działania bardziej wydajnymi i efektywnymi. Wdrażanie systemów zarządzania jakością jest coraz bardziej popularną i skuteczną metodą osiągania tych celów. Przedsiębiorstwa dochodzą do wniosku, że systemy jakości nie tylko polepszają ogólną rentowność, ale znacznie umacniają ich pozycję na rynku i zwiększają zaufanie Klientów. Opracowanie i skuteczne wdrożenie systemu jakości jest uzależnione od wielkości firmy i zaangażowania pracowników. Może oznaczać olbrzymie i długoterminowe korzyści. Wprowadzenie systemu jakości zgodnego z normami ISO 9000 usprawnia organizację i zarządzanie firmą oraz wymusza ciągłe doskonalenie jakości, co jest warunkiem osiągnięcia sukcesu finansowego.Celem pracy było przedstawienie zmian jakie pojawiły się w firmie WIKAR po procesie certyfikacji i zachęcenia innych do podjęcia takiego przedsięwzięcia jakim jest proces wdrożenia systemu zarządzania jakością i certyfikacji. Praca ma za zadanie pokazać, iż podczas całego procesu certyfikacji firma podawana jest różnym zniechęceniom takim jak wysokie koszty certyfikacji, długo trwający proces wdrożenia, dodatkowa pracochłonna praca przy dokumentacji. Ale gdy jesteśmy wstanie sprostać oczekiwaniom naszych klientów , zagwarantować im wysoką jakość usług oraz usprawnić organizacje i zarządzanie firmą nie mamy wątpliwości iż podjedliśmy właściwą decyzję.