dc.description.abstract |
Ocenianie pracowników stanowi istotny element każdego procesu zarządzania, jest jednym z najbardziej złożonych procesów wzbudzających najwięcej kontrowersji zarówno wśród pracowników ocenianych, jak i osób oceniających. Oceny mają do spełnienia wiele funkcji instrumentalnych i psychospołecznych. Stanowią, albo przynajmniej powinny stanowić, punkt wyjścia do wszystkich decyzji personalnych dotyczących przyjęcia do pracy, przydziału zadań na stanowisku pracy, szkoleń i awansów lub degradacji. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie problematyki ocen pracowniczych jako jednego z najważniejszych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi oraz jego wpływ na wzrost kwalifikacji, umiejętności, motywacji i poziomu zaangażowania pracowników w przedsiębiorstwie. Przykładem tego zagadnienia jest prezentacja systemu ocen w Banku Pekao S.A. W pracy opisano koncepcję zarządzania zasobami ludzkimi, scharakteryzowano główne jego cele, funkcje i zadania. Podano przykłady modeli organizacyjnych w sferze zarządzania zasobami ludzkimi oraz przedstawiono budowę procesu zarządzania zasobami ludzkimi. Zaprezentowano istotę systemu oceniania pracowników, wskazano główne cele i funkcje systemu. Zwrócono uwagę na różnorodność metod i technik przydatnych do oceny pracowników, jak również na przebieg budowy systemu oceniania pracowników. Dokonano analizy systemu oceniania, prowadzonego w Banku Pekao S.A, dokonano prezentacji systemu, analizę przydatności tego systemu do charakteru i rodzaju świadczonych usług, oraz wskazano na możliwe kierunki
usprawnienia i rozwoju istniejącego systemu ocen, umożliwiające lepsze dopasowanie tego
systemu do specyfiki działalności oraz potencjału firmy. |
pl |