Analiza reklamy produktów alkoholowych i tytoniowych na Eurorynku

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Unia Europejska przez stworzenie eurorynku wykreowała zupełnie nowe, ekonomiczne, gospodarcze, społeczne, itp. warunki działania dla przedsiębiorstw. Pośród różnorakich ujednoliceń istnieją również różnice i odmienności, charakteryzujące każde z państw członkowskich z osobna. Działając na eurorynku w sferze marketingu, który z pewnością jest jedną z ważniejszych ‘funkcji życiowych’ przedsiębiorstwa, należy zatem przestrzegać nie tylko wszech obowiązujących norm, przepisów prawa, itp., ale również i odrębności kulturowe państw europejskich. Celem niniejszej pracy jest ukazanie czynników warunkujących reklamę produktów alkoholowych i tytoniowych na rynku europejskim – czynników prawnych, jak również wywodzących się z kultur danych państw. W pracy wyjaśniono terminy eurorynku i euromarketingu oraz zasady ich działania. Ukazano, jak bardzo prawo i pewne elementy kultury warunkują, bądź mogą warunkować działania w sferze reklamy na eurorynku. Jako przykładem posłużono się kwestią reklamy alkoholu i tytoniu – produktów z branży należącej do kategorii trudnych i obwarowanych dużą ilością przepisów prawnych. Ocenie poddano świadomość badanych istnienia takiego prawa oraz sensowność i efektywność działania owych przepisów.

Opis

Słowa kluczowe

eurorynek, euromarketing, produkty tytoniowe, alkohol, reklama

Cytowanie