Abstract:
Budowanie długotrwałej relacji z potencjalnym nabywcą zaczyna się w jego świadomości wraz z pierwszym zetknięciem się ofertą. Aby tę relacje utrzymać niezbędne jest szereg działań mających na celu zainteresowanie go w takim stopniu by zdecydował się kupować dany produkt nie tylko przy okazji ale by stał się lojalny i ufny wobec firmy. Ważnym jest odkrycie i wdrożenie w życie pojęcia wartości, które dla obu stron stanowi wielki wyznacznik tego co istotne. Dzięki postrzeganiu wartości jako pierwszorzędnego atrybutu w komunikacji z konsumentem firma jest w stanie wypracować pozytywne skojarzenia, które prowadzić będą do coraz częstszych zakupów i pozostawiania coraz więcej informacji na temat pragnień i oczekiwań potencjalnych klientów. Niezbędne jest przy tym poznanie samego znaczenia wartości które przyczynić się może do odkrycia pozytywnych jej aspektów, a co za tym idzie, pozyskania większej ilości lojalnych klientów. Celem pracy jest zbadanie w jakiej pozycji konkurencyjnej znajduje się firma, jak również zbadanie czy pozycjonowanie marki będzie miało wpływ na pozyskiwanie nowych i utrzymywanie dotychczas istniejących klientów podczas budowania ich wartości.