dc.description.abstract |
Niniejsze opracowanie podejmuje problem motywowania do pracy agentów ubezpieczeniowych. Podstawowym celem badawczym jest dokonanie oceny systemu motywacyjnego w Agencji Allianz w Nowym Sączu oraz sprawdzenie, czy zawarte w nim elementy są dopasowane do deklarowanych potrzeb i oczekiwań pracujących tam osób. Dodatkowo, wykazanie, iż bez przeprowadzenia analizy oczekiwań pracowników nie można skonstruować skutecznego systemu, który sprzyjałby polepszaniu wyników. W pracy zbadano efektywność omawianego systemu motywacyjnego stosując metodę diagnozowania Lawlera i Nadlera. Dzięki niej można dowiedzieć się, jak kształtują się czynniki motywacyjne w stosunku do oczekiwań. Poddano też analizie system wynagrodzeń i porównano go z rozwiązaniami modelowymi. Przeprowadzono wywiady z losowo wybranymi osobami, które brały udział w ankiecie dla wyjaśnienia niektórych zagadnień. Stanowiło to podstawę do zaproponowania działań naprawczych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym ogólnie nakreślono miejsce motywowania w nauce o zarządzaniu. W drugim rozdziale przeprowadzono klasyfikację i systematykę czynników motywacji do pracy. Trzeci rozdział zawiera informacje dotyczące systemów motywacyjnych. W czwartym rozdziale zaprezentowano organizację, której system motywacyjny miał być poddany analizie. Piąty rozdział poświęcony został systemowi motywacyjnemu w Agencji Allianz w Nowym Sączu. Badany system motywacyjny nie spełnia oczekiwań agentów, przez co nie wpływa pozytywnie na osiągane wyniki sprzedaży. Związane jest to z niedopasowaniem zastosowanych bodźców do ich potrzeb. Zatem, bez poznania celów i oczekiwań pracowników oraz uwzględnienia ich podczas doboru narzędzi motywowania nie jest możliwe skonstruowanie skutecznego systemu motywacyjnego. |
pl |