Abstract:
Współczesne przedsiębiorstwa muszą koncentrować się przede wszystkim na ciągłym zaspokajaniu potrzeb klienta, aby zapewnić sobie najlepsze warunki rozwoju. Dzięki takiej orientacji wysiłki te często wykraczają ponad podstawowe potrzeby człowieka. Okazuje się, ze nie jest wystarczające zainteresowanie oczekiwaniami, które znamy, bowiem konieczne jest definiowanie i kreowanie potrzeb tzw. nieuświadomionych. Właśnie wzrost oczekiwań konsumentów, postępująca globalizacja, a także silna konkurencja to czynniki, które już obecnie – a w przyszłości z całą pewnością jeszcze bardziej – będą wymuszały zorientowanie firm na markę. Poznanie zagadnienia marki jest fundamentalnym narzędziem doskonalenia strategii zarządzania we wszystkich jej aspektach i sferach działalności przedsiębiorstwa.
Fenomen strategii marketingowych, w tym zwłaszcza marki, to dziedzina, o której należy wspomnieć we wprowadzeniu do niniejszej pracy. Nad marką pracują specjaliści na całym świecie, wdrażając nowe systemy zarządzania dla firm zorientowanych na markę. Dynamika zainteresowania międzynarodowymi markami i standardami nieustannie wzrasta i coraz więcej firm może pochwalić się posiadaniem silnej marki.
Opisana w części praktycznej firma SYLWAN jest w fazie dołączania do współzawodnictwa o zaistnienie w świadomości klientów, starając się sprostać wymaganiom postawionym przez najlepszych. Konieczność posiadania silnej marki dostrzega coraz więcej firm. Staje się ona warunkiem niezbędnym dla przedsiębiorstw chcących być wiarygodnymi partnerami handlowymi na coraz szerszym rynku. Marka jest potężnym narzędziem marketingowym, który znacznie zwiększa szanse rywalizacji firmy w warunkach zaostrzającej się konkurencji.