Reklama prasowa jako forma współczesnej komunikacji wizualnej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

We współczesnym świecie media pełnią istotną rolę zarówno w komunikacji masowej jak interpersonalnej. Zarówno prasa, telewizja, radio, czy Internet są współcześnie głównymi źródłami informacji, które pozwalają w warunkach globalizacji na szybki obieg informacji. Również reklamy zamieszczane w prasie docierają do odbiorców poprzez receptory zmysłowe i pełnią funkcję komunikacyjną. Przekazy reklamowe za pomocą sloganów, haseł i kodów wizualnych przekonują odbiorców do zainteresowania się produktem, a w konsekwencji jego ewentualnym zakupem. W pracy przedstawione zostały zagadnienia teoretyczne traktujące o reklamie, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy prasowej oraz komunikacji wizualnej. Ważnym obszarem dociekań był sondaż opinii młodych odbiorców na temat komunikatów słownych w reklamie prasowej.

Opis

Słowa kluczowe

reklama prasowa, komunikacja wizualna, komunikacja społeczna, reklama jako komunikat, perswazja, oddziaływanie reklamy, teoria lingwistyczna R. Jakobsona, reklama perfum

Cytowanie