Handel w Internecie na przykładzie internetowej pizzerii http://212.182.107.38

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gorazd, Tomasz
dc.contributor.author Demski Rafał
dc.date.accessioned 2014-02-18T12:07:34Z
dc.date.available 2014-02-18T12:07:34Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5952
dc.description.abstract Historia rynków elektronicznych nie jest zbyt długa. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż gwałtowny rozwój technologii informatycznych nastąpił w ostatnich latach. We wczesnych latach siedemdziesiątych niektóre firmy, głównie linie lotnicze USA, stworzyły dosyć mocno ograniczone elektroniczne kanały sprzedaży, oferując z ich pomocą wyłącznie własne towary bądź usługi. Okazało się bardzo szybko, iż konsumenci nie chcieli być ograniczeni przez dostawców, nawet najlepszych, wyłącznie do ich własnych towarów bądź usług. Chcieli mieć możliwość porównania różnorodnych ofert po to, aby wybrać tę, która z ich punktu widzenia jest najlepsza. Stąd też strategia przywiązania klientów jedynie do oferty własnej firmy musiała zostać zarzucona. Niemniej jednak były to pierwsze usiłowania stworzenia mniej lub bardziej ograniczonych rynków elektronicznych. W następnych latach podejmowano wiele prób prowadzenia handlu elektronicznego głównie pomiędzy firmami (business to business). Były też pewne usiłowania prowadzenia handlu elektronicznego w segmencie rynku związanym z klientami indywidualnymi (business to customers), jednak generalnie rzecz biorąc dostęp do tych rynków był mocno ograniczony. Nie miały one z pewnością wszystkich postulowanych cech rynków elektronicznych: wszechobecność, łatwość dostępu do informacji, niskich kosztów transakcji. Dopiero eksplozja Internetu spowodowała, iż zaczął się wyłaniać i kształtować pierwszy prawdziwie globalny rynek elektroniczny bliski spełnienia wszystkich wymienionych powyżej warunków. Chociaż początków Internetu należy szukać w roku 1957, to jego rozwój jako rynku elektronicznego zaczął się w roku 1993, gdy dzięki pojawieniu się graficznej przeglądarki zasobów World Wide Web miliony potencjalnych klientów na całym świecie zaczęły odwiedzać i penetrować tę jego multimedialną część. Rynek elektroniczny tworzący się wokół Internetu, dynamicznie rozwijając się z miesiąca na miesiąc, staje się pierwszym globalnym i powszechnie dostępnym rynkiem, na którym wszyscy chcący w nim uczestniczyć mogą to z łatwością uczynić jako dostawcy towarów lub usług, czy też jako klienci, lub po prostu jako osoby zwiedzające wirtualną rzeczywistość. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject Internet pl
dc.subject e-business pl
dc.subject Business-to-Customer pl
dc.subject Business-to-Business pl
dc.subject firmy w Internecie pl
dc.subject sklepy internetowe pl
dc.subject języki programowania pl
dc.subject PHP pl
dc.subject tworzenie stron WWW pl
dc.subject MySQL – prosta baza danych pl
dc.subject pizzeria w Internecie pl
dc.title Handel w Internecie na przykładzie internetowej pizzerii http://212.182.107.38 pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info