Abstract:
W XXI wieku, gdzie czas jest jednym z najbardziej pożądanych dóbr, bankowość elektroniczna staje się odpowiedzią na zapotrzebowanie rzeszy klientów z usług banków. Jej główną zaletą jest szybkie i wygodne dokonywanie operacji bez wychodzenia z biura lub domu. W momencie wprowadzania rozwiązań bankowości elektronicznej w Polsce tj. w 1998 roku głównymi klientami byli ludzie młodzi, wykształceni, otwarci na nowości, obecnie zwłaszcza w sektorze przedsiębiorstw staje się symbolem szybkości, oszczędności i wygody. Dla prężnie działającej firmy nowoczesny system bankowości elektronicznej staje się niezbędnym narzędziem dla prawidłowego funkcjonowania. Z kolei banki wykorzystują instrumenty bankowości elektronicznej jako jedno z licznych centrów zysku. W wyniku rozwoju technologii elektronicznych rola oddziałów bankowych ulega zmianie. Stają się one głównie centrami doradczymi, a nie miejscami, gdzie można dokonać transakcji. Bankowość elektroniczna w Polsce jest młodą dziedziną jeszcze nie do końca zbadaną, lecz bardzo istotną z punktu widzenia banku, jak i klienta. Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie oferty ING Banku Śląskiego w dziedzinie bankowości elektronicznej oraz zadowolenie klientów z wybranych produktów. Punktem wyjścia pracy jest rozdział pierwszy, gdzie zaprezentowana została definicja bankowości elektronicznej, ukazana z różnych punktów widzenia, jak również usługi oraz modele dystrybucji usług bankowych. W drugim rozdziale uporządkowano strukturę bankowości elektronicznej i jej części składowe, scharakteryzowane na przykładach usług w polskich bankach. Dzięki rozwojowi sieci Internet oraz możliwościom, jakie niesie za sobą jej upowszechnienie, szczególnego znaczenia nabrała bankowość internetowa, której został poświęcony rozdział trzeci. Praktyczną ofertę kierowaną do różnych segmentów rynku zaprezentowano w rozdziale czwartym na przykładzie produktów ING Banku Śląskiego.