Innowacyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2000-2009

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Rams, Ewelina
dc.date.accessioned 2014-02-18T14:10:43Z
dc.date.available 2014-02-18T14:10:43Z
dc.date.issued 2011-10-02 14:18:55
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5968
dc.description.abstract Celem pracy jest prezentacja istoty oraz uwarunkowań innowacyjności i zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie oraz diagnoza poziomu innowacyjności polskich MSP w latach 2000-2009. W badaniach wykorzystano literaturę związaną z tematyką innowacyjności przedsiębiorstw oraz źródła wtórne w postaci danych statystycznych, raportów i cudzych badań empirycznych. Sformułowano następujące hipotezy, które znalazły swe potwierdzenie w wynikach badań: Na przestrzeni lat 2000-2009 innowacyjność sektora MSP polskich przedsiębiorstw wykazuje tendencję wzrostową. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw Polski zajmuje niską pozycję rozwoju działalności innowacyjnej na tle sektora MSP państw europejskich. Ponadto, przeprowadzono diagnozę innowacyjności polskich MSP na tle dużych firm oraz MSP z Unii Europejskiej, według ustalonych kryteriów, m.in. wielkości nakładów na innowacje, liczby i rodzaju wprowadzanych innowacji oraz miejsca innowacji w strategii firmy. Efektem badania jest określenie silnych i słabych stron polskich MSP w analizowanych aspektach. Główną metodą badawczą zastosowaną w pracy była analiza literatury przedmiotu i danych wtórnych, z wykorzystaniem elementów statystyki opisowej. pl
dc.description.abstract The aim of the work is to present the essence and the conditions for innovation and innovation management in an enterprise and the assessment of innovation level of Polish SMEs over 2000-2009. The literature related to the problem of business innovation as well as statistical data, reports and empirical researches of others were used in the research. Following hypotheses, which were supported by the research results, were formulated: • Over the years 2000-2009 Polish SMEs‘ innovation tends to increase. • Relating to the SMEs in European countries, the Polish small and medium enterprises sector takes a low position of the development of innovative activity. What is more, an assessment of innovation of Polish SMEs relating to large companies and SMEs from the European Union, according to established criteria, including size of investment in innovation, the number and kind of introduced innovations and strategies of innovation in business, were taken. The effect of the studies is the determination of strong and weak sides of Polish SMEs according to analyzed aspects. The main research method used in the study was the analyze of literature and secondary data, including the elements of descriptive statistics. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject innowacyjność pl
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject MSP pl
dc.subject duże przedsiębiorstwa pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject badania i rozwój (B+R) pl
dc.subject innovation pl
dc.subject Small and Medium sized Enterprises (SMEs) pl
dc.subject large enterprises pl
dc.subject competitiveness pl
dc.subject research and development (R&D) pl
dc.title Innowacyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2000-2009 pl
dc.title.alternative Innovativeness of small and medium-sized enterprises in Poland in the years 2000-2009 pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-18T10:59:17Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info