Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "BM Foka"
Brak miniatury
Data
2007
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Strategia organizacji jest swoistym kursem funkcjonowania każdej organizacji. Jej efektywność jest uzależniona od właściwej identyfikacji możliwości i szans organizacji oraz odpowiedniego wykorzystania jej zasobów. Budowa strategii, to zatem połączenie umiejętności i wiedzy, które oparte jest na relacji: organizacja – otoczenie. Wydawać się może, że istota wygrywającej strategii dla dowolnej organizacji sprowadza się do stwierdzenia, że trzeba być lepszym niż konkurenci albo działać inaczej niż oni i na innym obszarze rynku. Czasami strategia jest efektem nowatorskiej koncepcji właściciela firmy lub jej menedżera, którzy intuicyjnie wyczuwają i dostrzegają więcej niż sztaby analityków i specjalistów. Czasami strategia jest latami wypracowywana i mozolnie doskonalona przez setki, a nawet tysiące ludzi, którzy swój los związali z daną organizacją i dopiero po latach odkrywają, że to co udało im się zrea-lizować jest właśnie wygrywającą strategią rynkową. Poszukiwanie konsekwentnych i efektywnych strategii nie tylko mają sens, ale daje organizacji także ogromne szanse na szybki sukces i utrwalanie jej pozycji w przyszłości. Te firmy, które wybiją się ponad przeciętność teraz, będą się rozwijały w przyszłości; pozostałe będą staczały się powoli w dół, stając się najpierw przeciętnymi, potem słabymi, aż wreszcie zbędnymi na rynku. Formułowaniem i wdrażaniem strategii zajmuje się wyspecjalizowany forma zarządzania, tzw. zarządzanie strategiczne. W zarządzaniu tym, szczególnego znaczenia nabierają umiejętności i wiedza. Zarządzanie to wiąże się m.in. z umiejętnością planowania, prze-widywania trendów w otoczeniu, identyfikowania szans organizacji i elastycznego jej przekształcania w czasie. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena strategii funkcjonowania firmy "Foka".
Opis
Słowa kluczowe
strategia przedsiębiorstwa, zarządzanie strategiczne, firma "BM Foka", implementacja strategii, monitorowanie startegii, przewaga konkurencyjna