Skuteczność komunikacji w działach produkcyjnych Firmy Wiśniowski

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Zielińska, Anna
dc.date.accessioned 2014-02-20T08:58:52Z
dc.date.available 2014-02-20T08:58:52Z
dc.date.issued 2013-12-20 18:45:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6053
dc.description.abstract Komunikacja w firmie jest częścią zarządzania zasobami ludzkimi, która w dużej mierze wpływa na kulturę organizacji. Poprzez skuteczną komunikację wewnętrzną realizacja zadań przez pracowników jest sprawniejsza i wydajniejsza, wpływając tym samym na atmosferę w firmie. Dobra komunikacja zależy nie tylko od kierownictwa, ale także od podwładnych. Jednak jak w każdej firmie istnieją problemy z zakresu komunikacji wewnętrznej, gdzie organizacje często nie potrafią sobie z nimi poradzić i dokonać odpowiednich usprawnień. Dlatego zamierzeniem niniejszej pracy było zbadanie skuteczności komunikacji w Firmie Wiśniowski, a także ocena kompetencji komunikacyjnych kierowników średnich szczebli. Ponadto dokonano identyfikacji barier komunikacyjnych w organizacji oraz zanalizowano wpływ komunikacji na satysfakcję z firmy. Badania przeprowadzono w oparciu o analizę dokumentów oraz za pomocą ankiety. W firmie istnieją bariery komunikacyjne i kompetencyjne, które zaburzają skuteczną komunikację, co potwierdzają dwie pierwsze hipotezy. Badania te pokazały również wpływ komunikacji na satysfakcję z pracy. Pracownicy firmy, którzy są dobrze poinformowani, są efektywniejsi i usatysfakcjonowani, a to wpływa na jakość wykonywanych obowiązków i sukces firmy, co daje podstawę do przyjęcia kolejnej trzeciej hipotezy. Podsumowując, całość badań można stwierdzić, że komunikacja w firmie wymaga usprawnień, a główną ich przyczyną jest istnienie barier komunikacyjnych i kompetencyjnych w organizacji. Mając na uwadze te problemy przedstawiono na końcu pracy kilka propozycji, które pozwolą na ulepszenie systemu komunikacji i na podniesienie kompetencji kierowników liniowych. pl
dc.description.abstract Communication within the company is a part of human resource management, which largely affects the culture of the organization. Essentially, employees work seems to be faster and more efficient because of the effective implementation of the internal communication, thus affecting the atmosphere in the company. Incontrovertibly, good communication depends not only on management, but also on subordinates. Nonetheless, as in any business, there are problems with internal communication as organizations are frequently unable to deal with these problems in order to make the appropriate improvements. Therefore, the purpose of this dissertation is to scrutinize the effectiveness of communication in Wiśniowski company, and to assess the communication skills of medium level managers. In addition, the identification of communication barriers within the organization, and the impact of communication on the company’s satisfaction are analyzed in this thesis. In essence, this study is founded on the analysis of documents and a survey. There are communication and competence barriers in the Company that interfere with effective communication as is proven by the first two hypotheses. Furthermore, this research has shown that there is a significant impact of communication on job satisfaction. Indisputably, well-informed employees in the Company are more efficient and productive, thus it affects the quality of their responsibilities and the success of the Company. Consequently, it increases job satisfaction, which allows for the establishment of third hypothesis. To conclude, the communication in Wiśniowski company requires improvements, and the main reasons for the poor quality of communication are the communication and competence barriers in the organization. Accordingly, a few suggestions for improving the communication system and the competence of line managers are provided at the end of this dissertation. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikacja pl
dc.subject kompetencje pl
dc.subject informacja zwrotna pl
dc.subject bariery komunikacyjne pl
dc.subject słuchanie pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject competence pl
dc.subject feedback pl
dc.subject communication barriers pl
dc.subject listening pl
dc.subject survey pl
dc.subject communication pl
dc.title Skuteczność komunikacji w działach produkcyjnych Firmy Wiśniowski pl
dc.title.alternative The effectiveness of communication in the production department in Wiśniowski Company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-19T13:26:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info