Algorytm wyboru kraju docelowego dla europejskiego eksportera

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Jastrzębski, Artur
dc.date.accessioned 2014-02-20T20:52:59Z
dc.date.available 2014-02-20T20:52:59Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6122
dc.description.abstract Handel zagraniczny przynosi wiele korzyści dla wszystkich krajów i przedsiębiorstw w nim uczestniczących. Handel zagraniczny poszerza rynek zbytu danego przedsiębiorstwa lub kraju, tworzy nowe rynki zbytu, rozwija produkcję, zwiększa różnorodność towarów na rynku i pozwala na oszczędzanie lub uzupełnianie własnych zapasów. Obecnie, w dobie globalizacji nawet na rynkach krajowych większą wartość mają firmy, które prowadzą działalności eksportowe i w swoich kampaniach reklamowych szczycą się rozmiarami swojego eksportu. Jest to bardzo skuteczna metoda, ponieważ każdy konsument podświadomie myśli, że skoro firma sprzedaje swoje produkty za granicą i odnosi sukces to na pewno jej produkty są bardzo dobrej jakości. Handel międzynarodowy jest niewątpliwie opłacalny, ponieważ wszystkie jego korzyści prowadzą do zwiększenia zysków firmy. Głównym celem pracy jest przedstawienie modelu, który umożliwi wybranie jednego, najbardziej korzystnego kraju, do którego EFT będzie mogło eksportować swój nowy produkt. Realizacja celu głównego jest związana z weryfikacją kilku hipotez. Hipotezy te wiążą się z pytaniami, jakie nasunęły się autorowi podczas studiowania tematu. Pierwsza z hipotez dotyczy gospodarki na poziomie makro i dotyczy opłacalności handlu zagranicznego (przypuszczenie takie poczyniono w pierwszym akapicie wstępu). Druga dotyczy wyboru krajów azjatyckich (do jakiej części świata najlepiej jest eksportować). Trzecia jest związana bezpośrednio z celem głównym; jest to przypuszczenie, że opracowanie takiego algorytmu jest możliwe. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject handel zagraniczny pl
dc.subject handel międzynarodowy pl
dc.subject teorie neoczynnikowe pl
dc.subject teorie neotechnologiczne pl
dc.subject teorie popytowo - podażowe pl
dc.subject modele eksportu pl
dc.subject opis przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject gospodarka Azji południowo wschodniej pl
dc.subject algorytm wyboru kraju pl
dc.subject rynek azjatycki pl
dc.title Algorytm wyboru kraju docelowego dla europejskiego eksportera pl
dc.title.alternative Algorithm of the selection of the target market for a European exporter en
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info