Abstract:
Kwestia zadowolenie klientów koncentruje się na problemie usatysfakcjonowania nabywców kupujących produkt - usługi danego przedsiębiorstwa. W oparciu o wyniki pomiaru satysfakcji klientów firma może zidentyfikować najbardziej istotne problemy i w dużym stopniu im zaradzić. Analiza wyników badań pozwala na wykrycie możliwych usprawnień – dotyczących głównie jakości produktów i usług, jak również procesów – wyznaczając priorytety ich udoskonalenia. Poniższa praca ma na celu zmierzenie poziomu satysfakcji klientów usług medycznych w Niepublicznym Zakładzie Opieki zdrowotnej w Tarnowie. Praca została podzielona na trzy części. W pierwszej części pracy przedstawiono historię zagadnienia oraz przedstawiono podstawowe teorie i pojęcia z zakresu marketingu. Część druga dotyka sfery potrzeb, wartości i satysfakcji klienta, głównego znaczenia pomiaru satysfakcji. Opisano również szerzej metody i techniki wykorzystywane do jej pomiaru. Z kolei w trzecim rozdziale zawarto przedmiot, cel i zakres badania. Celm głównym badań było wyznaczenie poziomu satysfakcji wśród pacjentów CenterMed w Tarnowie. Jako metodę badawczą wybrano badania ankietowe. Respondentami byli losowo wśród odwiedzający przychodnie CenterMed w Tarnowie. Średnia ocena satysfakcji to 4,37.