Abstract:
Przedmiotem niniejszej pracy jest więc przybliżenie działania reklamy, która stosuje techniki perswazji i manipulacji oraz sprawdzenie czy reklama, dzięki tym technikom wpływa na konsumentów. Praca porusza również problemy związane z konsumpcyjnym stylem życia oraz bada ich występowanie w rzeczywistości. W pracy omówiono funkcje, jakie pełni
reklama w przedsiębiorstwie oraz głównie w społeczeństwie. Przedstawiono zagadnienia związane z zastosowaniem psychologii w tworzeniu reklam. Omówiono czynniki zewnętrze
wpływające na decyzje konsumentów oraz pojęcie perswazji i manipulacji. Następnie scharakteryzowano rodzaje segmentacji rynku, które mają na celu wybór grupy docelowej. Przedstawiono obraz mediów, które są pośrednikiem w nawiązywaniu kontaktu reklamodawców z konsumentami oraz opisano powiązania reklamy z mediami oraz rolę reklamy w mediach. Dokonano analizy, czy konsumpcyjny styl życia, kreowany
przez reklamę jest obecny w naszym otoczeniu.