Abstract:
Głównym celem pracy było wykazanie, czy właściwie zorganizowane i regularnie prowadzone szkolenia wpływają na wzrost efektywności pracy przedstawicieli handlowych, stanowiących pracowników filii firmy Zepter Poland Sp. z o.o. w Nowym Sączu. Dążąc od osiągnięcia przyjętego celu, praca została podzielona na dwie części. Część pierwszą, składającą się z dwóch rozdziałów, oparto o dogłębną analizę fachowej literatury przedmiotu, poruszając omawiane zagadnienia od strony teoretycznej. W rozdziale pierwszym skoncentrowano się na istocie efektywności pracy przedstawiciela handlowego. Sporządzono i przedstawiono charakterystykę osoby przedstawiciela handlowego, a następnie omówiono złożoność pojęcia efektywności, specyfiki jej pomiaru i czynników ją determinujących. W rozdziale drugim poruszono kwestie procesu szkoleń w organizacji, przedstawiając miejsce szkoleń w procesie rozwoju zasobów ludzkich, omawiając pojecie i rodzaje szkoleń oraz przedstawiając charakterystykę procesu szkoleniowego i czynników wpływających na wzrost jego efektywności. Kolejne dwa rozdziały niniejszej pracy stanowią drugą jej cześć, opartą o przeprowadzone badania na grupie przedstawicieli handlowych, stanowiących pracowników filii firmy Zepter Poland Sp. z o.o. w Nowym Sączu. Rozdział trzeci obejmuje metodyczne zagadnienia badań własnych, uwzględniając zastosowane metody badawcze, charakterystykę firmy i badanej grupy. Ostatni, czwarty rozdział koncentruje się z kolei na analizie wpływu programu szkoleniowego na wzrost efektywności pracy przedstawicieli handlowych w świetle wykonanych badań, przedstawiając charakterystykę programu szkoleniowego badanej firmy i jego wpływ na podnoszenie efektywności.