Postawy konsumentów wobec reklam kredytów hipotecznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tylikowska, Anna
dc.contributor.author Kmita, Emilia
dc.date.accessioned 2014-02-24T08:21:08Z
dc.date.available 2014-02-24T08:21:08Z
dc.date.issued 2011-09-13 12:21:22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6219
dc.description.abstract Najważniejszym aspektem poznawczym niniejszej pracy była analiza postaw konsumentów wobec reklam, ze szczególnym uwzględnieniem tych prezentujących kredyty hipoteczne. Weryfikacji postawionych przez mnie hipotez dokonałam poprzez badanie ankietowe przeprowadzone wśród klientów banku Pekao S.A. w Nowym Sączu. Wyniki badań wskazują, iż konsumenci zazwyczaj nie darzą reklam zbyt dużą sympatią czy zaufaniem. W przypadku podejmowania ważnych decyzji życiowych jakimi jest zakup własnego domu oraz wybór sposobu jego sfinansowania, klienci opierają się na wiarygodnych źródłach informacji takich jak opinie doradców bankowych, pomijając przy tym przekazy reklamowe. Reklamy dla większości konsumentów stanowią niepotrzebny przerywnik programów telewizyjnych, a swą częstotliwością oraz ilością nużą ich i irytują. Ponadto wprowadzające odbiorców w błąd sztuczki reklamowe czy nieuczciwe praktyki wywołują u większość konsumentów negatywną postawę wobec reklam. Z czasem przestają w nie wierzyć i podchodzą z dystansem do zawartych tam treści. Kredyty hipoteczne w dalszym ciągu stanowią dla większości z nas źródło ryzyka związanego z długotrwałym obciążeniem finansowym. Twórcy reklam poprzez sprytną „grę” emocjonalną oraz liczne techniki manipulacyjne potrafią jednak wywołać w nas określone zachowania. Analiza reklam bankowych wskazuje na fakt iż coraz częściej zawierają one przekazy, które mają na celu dotarcie do naszych uczuć czy emocji, osłabiając jednocześnie racjonalne myślenie. pl
dc.description.abstract The most important cognitive aspect of this study was to analyze consumers' attitudes towards advertising, with particular attention to those presenting mortgages. Verification of the hypotheses raised by me, done it through a survey conducted among customers of Bank Pekao SA in Nowy Sacz. The results show that consumers generally do not have for advertising too much sympathy or confidence. When making important decisions in life which is to buy your own home and the choice of the method of finance, customers rely on credible sources of information such as bank advisors opinions, while ignoring advertising messages. Ads for most consumers are unnecessary cutscene television programs, and their frequency and quantity of their weary and irritated. Moreover, introducing audiences in advertising tricks error or malpractice cause of most of the negative attitude of consumers towards advertising. With time, cease to believe in them and come from a distance for the content contained therein. Mortgages continue to provide for most of us a source of risk associated with long-term financial burden. Advertisers through a clever "game" and a number of emotional manipulation techniques, however, can induce in us a certain behavior. Analysis of bank ad points to the fact that more and more often they contain messages that are designed to reach out to our feelings or emotions, undermining the rational thinking. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kredyt hipoteczny pl
dc.subject potrzeba mieszkaniowa pl
dc.subject przekaz reklamowy pl
dc.subject postawa konsumenta pl
dc.subject zachowanie konsumenta pl
dc.subject ankieta audytoryjna pl
dc.subject manipulacja pl
dc.title Postawy konsumentów wobec reklam kredytów hipotecznych pl
dc.title.alternative Attitudes of consumers towards advertising mortgage pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-23T09:08:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info