Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "CENTRUM"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Kunicki, Kamil
dc.date.accessioned 2014-02-24T09:33:13Z
dc.date.available 2014-02-24T09:33:13Z
dc.date.issued 2011-09-13 10:28:20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6228
dc.description.abstract Celem pracy była charakterystyka strategii rozwoju przedsiębiorstwa i metod jej identyfikacji, a także analiza strategii rozwoju Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego „CENTRUM” w latach 1986 - 2011 i określenie strategii rozwoju tej firmy na lata 2012-2014. Zastosowano następujące metody badawcze: wywiad bezpośredni, obserwację uczestniczącą oraz metody analizy strategicznej, do których należały przede wszystkim macierz produkt/rynek Ansoffa i metoda SWOT. Ponadto dla potrzeb analizy SWOT sporządzono bilans strategiczny firmy oraz analizę jej bliższego i dalszego otoczenia. Wykorzystano pierwotne i wtórne źródła danych. Źródłami pierwotnymi były obserwacja uczestnicząca i wywiad z właścicielem firmy. Do źródeł wtórnych należały dokumentacja i raporty firmy. W wyniku pracy określono 1) dotychczasową strategię rozwoju – zidentyfikowano takie opcje jak strategia penetracji rynku i dywersyfikacji oraz 2) strategię na lata 2012-2014 – stwierdzono, że powinna to być strategia agresywna, z wykorzystaniem takich opcji jak rozwój rynku i rozwój produktu. pl
dc.description.abstract The aim of the study was to present the core of grand strategy and methods of its identification as well as the analysis of grand strategies of "CENTRUM" company in the years 1986 - 2011 and defining the company's development strategy for the years 2012-2014. The following research methods were apllied: a direct interview with the company owner, participant observation, and methods of strategic analysis, which were primarily Ansoff’s product/ matrix and the SWOT method. In addition, for the purpose of the SWOT analysis the strategic balance of the company and the analysis of its micro and macro-environments were adopted. Primary and secondary data sources were utilized. Primary sources were the participant observation and the interview with the owner. Secondary sources included company records and reports. The following results were achieved: 1) the identification of “CENTRUM” ’s to-date grand strategies, which were market penetration and diversification strategy, and 2) the identification of the development strategy for the years 2012-2014 – it was recommended that the company adopted the aggressive strategy, using options such as market development and product development. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia rozwoju pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject macierz Ansoff’a pl
dc.subject branża tworzyw sztucznych pl
dc.subject grand strategy pl
dc.subject strategic analysis pl
dc.subject SWOT analysis pl
dc.subject Ansoff’s matrix pl
dc.subject plastic material industry pl
dc.title Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "CENTRUM" pl
dc.title.alternative Grand strategy of the firm based on "CENTRUM"company pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-22T12:23:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info