Abstract:
Niniejsza praca ma na celu ukazać, iż zarówno komunikacja wewnętrzna jak
i zewnętrzna firmy wpływa nie tylko na jej wizerunek, ale także na właściwe jej
funkcjonowanie.
Właściwa komunikacja między pracownikami firmy stwarza nie tylko jej pozytywny
wizerunek na zewnątrz ale również pomaga szerzej się rozwijać.
Na przykładzie przeprowadzonych badań wśród pracowników firmy Huta Szkła
Gospodarczego Tarnów praca ukazuje w jakim stopniu komunikacja wpływa na rozwój
i sposób postrzegania huty. W jakim stopniu pracownicy huty przyczyniają się do jej
sprawnego funkcjonowania, oraz dalszego rozwoju i dbania o jej „image”.
To w jaki sposób pracownicy oceniają swoją firmę ma ogromne znaczenie dla ich postaw.
Pracownicy mający dobrą opinię o swojej firmie lepiej się z nią identyfikują. Ważny jest
także ich poziom wiedzy o firmie – im więcej o niej wiedzą tym łatwiej wyrabiają sobie
własne zdanie o sposobie jej funkcjonowania i są skłonni do przyjmowania aktywnych
postaw.