Abstract:
Celem niniejszej pracy jest opisanie procesu tworzenia strategii w przedsiębiorstwie na przykładzie Tesco Polska. W opisanym przypadku, metodą tworzenia i wdrażania strategii jest strategiczna karta wyników. Obecnie metoda ta, jest powszechnie uważana za najlepszy sposób wyznaczania kierunku, jakim powinno podążać przedsiębiorstwo, czego potwierdzeniem jest sukces Tesco na polskim rynku. Jest to przykład niezwykle interesujący, ponieważ przedstawia w praktyce, jak w krótkim czasie na dojrzałym rynku osiągnąć bardzo duży udział, a prawdopodobnie również pozycję lidera. Przedstawiona strategiczna karta wyników, tworzy z organizacji zatrudniającej tysiące osób, jeden sprawny organizm, zdolny do szybkich zmian i świadom drogi którą powinien podążać. Podstawowymi hipotezami były: „Strategiczna karta wyników, jako sprawna metoda tworzenia i wdrażania strategii” oraz „Strategiczna karta wyników jako metoda wdrażania realizacji strategii na wszystkich poziomach organizacyjnych Tesco”.