Abstract:
Celem pracy jest przybliżenie pojęcia Internetu w kontekście technologicznym, informacyjnym oraz społecznościowym, opisanie zjawiska jakim jest reklama internetowa, przedstawienie aktualnych trendów w reklamie internetowej wraz z uwzględnieniem prognoz co do jej przyszłości, a także pokazanie jej podstawowych zalet i wad, jak również nakreślenie znaczenia reklamy internetowej w dzisiejszych czasach. Praca została podzielona na trzy rozdziały. W pierwszym zamieszczono podstawowe informacje na temat samego Internetu. Definicję tego pojęcia oraz opis najważniejszych wydarzeń w jego historii na przełomie lat. W rozdziale drugim zamieszczone są wiadomości o reklamie internetowej, jej podstawowych zaletach oraz wadach. Opisano model i funkcje reklamy w Internecie, narzędzia i strategie jej promocji. W rozdziale trzecim przedstawiono pozytywne i negatywne aspekty reklamy internetowej oraz przedstawiono klasyfikację nośników reklamy i ich charakterystykę, zawarto dane statystyczne dotyczące między innymi oglądalności Internetu, liczby internautów w Polsce. Potęga Internetu jest oczywista. Potęga reklamy też. Ale czy formy online długo
jeszcze będą tak skutecznie przemawiać do użytkowników sieci? Wydaje się, że tak,
jeśli tylko reklama internetowa będzie ewoluować w konkretnym kierunku. Jakim?
Zdecyduje o tym opinia i zachowanie samych internautów.