Abstract:
Sadownictwo polskie cechuje w ostatnim czasie bardzo szybki rozwój. Jednak wysoka
podaż owoców przyczyniła się w konsekwencji do obniżenia opłacalności produkcji
sadowniczej. Dlatego obecna sytuacja wymusza produkcję najwyższej jakości i
poszukiwanych przez konsumentów odmian, jak również stosowanie skutecznych narzędzi
marketingowych i odpowiednich strategii w zarządzaniu. Do realizacji tych dążeń przez
przedsiębiorstwo niezbędne jest sformułowanie strategii rozwoju, która umożliwi realizację
misji i wytyczonych celów. Strategia rozwoju natomiast musi się opierać na przeprowadzonej
analizie strategicznej firmy, która wskaże przyszłe kierunki rozwoju. Celem niniejszej pracy jest dokonanie głębokiej analizy Sadowniczego Zakładu Doświadczalnego Instytutu
Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Brzeznej we wszystkich możliwych aspektach, co pozwoli na wytyczenie drogi przyszłego rozwoju firmy uwzględniając sytuację wewnętrzną i otocznie, w którym działa firma. Analiza dokonano za pomocą szeregu technik służących temu celowi, czyli metodami analizy mikrootoczenia i makrootoczenia firmy.