Abstract:
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej w roku 2004 przyczyniło się do likwidacji wielu barier, powstania nowych rynków pracy, przyśpieszenia rozwoju gospodarczego, oraz zmiany geografii gospodarczej Europy. Otwarcie granic większości państw członkowskich doprowadziło także do swobodniejszego przepływu osób, kapitału, towarów i usług. W obliczu tak sprzyjających warunków wiele spośród przedsiębiorstw krajowych zyskało szansę na ekspansję oraz rozwój firmy na rynkach zagranicznych. Przedmiotem niniejszej pracy jest proces internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa. Analiza i ocena obecności podmiotów gospodarczych na rynkach międzynarodowych została przedstawiona na przykładzie firmy handlowo – usługowej ASbud Sp. z o.o. w Katowicach. W pracy zaprezentowano informacje związane z procesem internacjonalizacji oraz omówiono strategie wejścia, jak i strategie obecności firmy na arenie międzynarodowej. Przedstawiono podstawowe elementy każdego z instrumentów marketingu-mix, a także uwzględniono problematykę produktu, ceny, dystrybucji, oraz promocji w ujęciu międzynarodowym. Opisano proces internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ASbud Sp. z o.o. w Katowicach. Prezentacja firmy obejmuje zarówno zarys historyczny, jak i strategię działania przedsiębiorstwa na rynku polskim. W ramach tej taktyki uwzględnione zostały poszczególne narzędzia marketingu-mix, oraz usługi oferowane przez firmę.