Abstract:
Celem niniejszej pracy jest ocena systemu szkolenia pracowników w firmie Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Tarnowie. Zakres czasowy przeprowadzonych badań obejmuje 2010 rok. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawione zostały pojęcie szkolenia, funkcje oraz cele szkolenia. Omówiono także rodzaje metod i technik szkolenia, następnie opisano kolejne etapy procesu szkolenia pracowników: określenie potrzeb szkoleniowych, opracowanie planu szkoleń, realizację zaplanowanych szkoleń oraz ocenę przebiegu i wyników szkolenia. Rozdział drugi dotyczy charakterystyki firmy Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Tarnowie. Omówiono przedmiot działalności firmy, strukturę organizacyjną, obszary działalności poszczególnych komórek organizacyjnych, wielkość i strukturę zatrudnienia. Trzeci rozdział zawiera analizę procesu szkolenia pracowników badanego przedsiębiorstwa . Obejmuje poszczególne etapy procesu szkolenia pracowników, ocenę przebiegu i wyników szkolenia oraz kierunki doskonalenia systemu szkoleń pracowników w firmie Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Tarnowie. Do napisania pracy wykorzystano następujące metody badawcze: w części teoretycznej - analizę literatury z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, w części empirycznej - analizę dokumentacji, udostępnionej przez firmę Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Tarnowie oraz wywiady przeprowadzone z pracownikami.