Innowacyjność warunkiem sukcesu działalności firmy w warunkach globalnej konkurencji: analiza innowacyjności firmy FAKRO

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-07-21 11:45:08

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Istnieją w Polsce przykłady firm – światowych pionierów we wdrażaniu nowatorskich technologii. Dobrym wzorem do naśladowania może być firma FAKRO - producent okien dachowych oraz innych produktów związanych z poddaszem działająca na międzynarodowym rynku. Jak wykazało badanie ankietowe, które przeprowadzone zostało w siedzibie firmy na grupie 100 respondentów większość pracowników zna politykę firmy. W badaniu przedstawiłem, jakie znaczenie ma innowacyjność produktów FAKRO na tle firm konkurencyjnych, najbardziej innowacyjne rozwiązania/produkty w ofercie FAKRO jak również innowacyjność działań marketingowych FAKRO na tle firm z branży budowlanej. Badanie pokazało, że zdecydowana większość pracowników przyznaje, że swoje działania podejmowała w odniesieniu do planów i zamierzeń organizacji. Potwierdzało to wagę szkoleń i komunikacji pomiędzy kierownictwem firmy a pracownikami w trudnych sytuacjach dla firmy. Chociaż firma FAKRO zadbała o dobrą komunikację na etapie wprowadzania strategii w życie, w niewystarczającym stopniu zatroszczyła się o to, aby na bieżąco komunikować pracownikom stopień jej realizacji oraz osiągnięte efekty. W firmie FAKRO zabrakło profesjonalnego dokończenia projektu, co potwierdziły niniejsze badania. Jednakże mimo uchybień w prowadzonym pionierskim projekcie B+R w firmie może on otworzyć kolejne możliwości. Wydaje się, że właśnie istniejące trudności mobilizują zarząd do wprowadzania zmian, dzięki którym ich oferta usług i produktów jest coraz szersza i lepiej odpowiadająca oczekiwaniom odbiorców.
There are examples of companies in Poland which are world-wide pioneers in the implementation of innovative technologies. A good role model can be FAKRO company - manufacturer of roof windows and other related products connected with a roof, which is operating in the international market. The survey on ducted for this study, which was carried out at the company headquarters with 100 respondents, has shown that most employees know the company policy. In this study I analyze the importance of FAKRO product innovation against competitors, the most innovative solutions in FAKROs line of products as well as innovative marketing activities. The survey confirmed the importance of training and communication between company management and employees in difficult situations for the company. Although FAKRO company provided good communication at the stage of strategy building, it did not keep the communication level during the stage of implementation, which was confirmed in this study. However, despite the weaknesses in the conducted pioneer R&D project, it may open new possibilities for development. It seems that present challenges mobilize the board to initiate changes which lead to improve the customer’s expectations and range of products and services.

Opis

Słowa kluczowe

innowacje, zarządzanie innowacjami, przewaga konkurencyjna, innowacyjność, przedsiębiorstwo

Cytowanie