Abstract:
Celem podjętej pracy jest próba ukazania wpływu działań marketingowych na postawy i zachowania konsumentów oraz identyfikacja czynników, które zmieniają ich decyzje zakupowe. Analiza literatury przedmiotu pozwala na sformułowanie hipotez badawczych: H1: Centra handlowe to miejsca spędzania wolnego czasu przez konsumentów. H2: Promocje produktów, to czynnik, który wpływa na decyzje zakupowe nabywców. H3: Kupujący dokonują niezaplanowanych zakupów pod wpływem zabiegów marketingowych. Aby zrealizować powyższy cel przeprowadzono w lutym 2011 r. badania empiryczne wśród klientów supermarketu „ABC” usytuowanego na jednym z osiedli miasta Lublin. Badania miały charakter anonimowy. Ogółem zbadano 50 osób (38 kobiet i 12 mężczyzn). Praca składa się z trzech rozdziałów. Badania z wykorzystaniem kwestionariusz ankiety wśród klientów supermarketu „ABC” usytuowanego na jednym z osiedli miasta Lublin. Badanie potwierdziło, że zabiegi marketingowe mają duży wpływ na zachowania konsumentów. Dzięki narzędziom marketingowym (merchandising, marketing-mix, promocja, punkty sprzedaży) można zdecydowanie wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów i wywoływać potrzeby.