Abstract:
Sponsoring jako narzędzie public relations jest skutecznym sposobem informowania o przedsiębiorstwie. Spełnia on coraz większą rolę w budowaniu odpowiedniego jej wizerunku i tożsamości, a przemyślany i stosowany umiejętnie może być doskonałym i niezastąpionym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej i odniesienia sukcesu. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie, jak sponsoring i działania marketingowe wpływają na pozytywne kształtowanie wizerunku w oparciu o działalność KHS ,,KROSNO” S.A. Podstawą źródłową pracy jest dorobek naukowy pozostawiony przez szereg. W pracy przedstawiono definicję Value Based Management oraz pojęcie wartości i jej źródeł. Przedstawione zostały czynniki
nieujawnione w sprawozdaniach finansowych – wpływ marki i kapitału intelektualnego na
wartość firmy. Opisano wizerunek firmy, jego rodzaje, proces kształtowania, a także oddziaływanie public relations na dobre imię przedsiębiorstwa oraz nakreślono spojrzenie na sposoby wykorzystania sponsoringu w celu tworzenia wizerunku. Dokonano analizy sponsoringu w oparciu o praktykę Krośnieńskich Hut Szkła ,,KROSNO” S.A. oraz przedstawiono praktyczną działalność sponsoringową omawianego przedsiebiorstwa.