Analiza rynku turystycznego miasta Zakopane w latach 2004-2006
Abstrakt
Turystyka pełni istotną rolę w dziedzinie ekonomii. Na rynku turystycznym zachodzi proces w ramach którego, sprzedawcy oraz nabywcy określają co mają zamiar sprzedać, jak też kupić i na jakich warunkach ma być realizowana transakcja kupna sprzedaży. W dzisiejszych czasach jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin gospodarki w wielu i jest ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój gospodarki miejscowości i regionów. Wzrost turystyki obrazuje ciągłe zwiększanie się ruchu turystycznego i przyrost dochodów w tej dziedzinie. Rozwój turystyki jest uwarunkowany istnieniem potencjału turystycznego, w tym przede wszystkim walorów turystycznych. Wszyscy wielbiciele górskich wędrówek oraz narciarstwa z pewnością przynajmniej raz w życiu odwiedzili Tatry, i Zakopane. To jeden z najatrakcyjniejszych i najliczniej odwiedzanych regionów Polski. Turystyka dla miejscowych górali stanowi główne źródło utrzymania i dlatego bardzo ważne jest pozyskiwanie turystów. Współczesna turystyka jest elementem życia każdego człowieka, który poprzez turystykę poznaje świat, przyrodę, ludzi i kulturę, odpoczywa, relaksuje się i poprawia stan zdrowia. Celem pracy jest sprawdzenie, co wpływa na atrakcyjność miasta Zakopane oraz weryfikacja potocznej opinii o Zakopanem z rzeczywistym stanem oferowanych usług i atrakcji.
Opis
Słowa kluczowe
rynek turystyczny, analiza rynku, turystyka, oferta rynku turystycznego, segmentacja rynku, walory turystyczne miasta Zakopane, usługi turystyczne, badania marketingowe