Abstract:
W obecnej gospodarce rynkowej przedsiębiorstwa posiadają ogromną swobodę działania i podejmowania decyzji, co jednocześnie zwiększa ich ryzyko i odpowiedzialność. Sytuacja taka wymaga dobrze zaplanowanych strategii działania. Pomimo faktu, iż każda organizacja ma swe własne, niepowtarzalne podejście do formułowania strategii, większość z nich jednak wykorzystuje ogólnie przyjęte ramy. Podstawą działalności każdej firmy, której celem jest zdobywanie nabywców swych produktów, jest bardzo dobra strategia marketingowa. Polityka komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem stanowi bardzo ważny jej element. Promocja będąc elementem klasycznej strategii marketingowej należy do głównych narzędzi marketingu, przy pomocy których przedsiębiorstwo realizuje zamierzone cele na rynku. Aby zaistnieć na rynku bądź utrzymać wypracowaną dotychczas pozycję przedsiębiorstwa muszą podejmować działania promocyjne. Coraz większa konkurencja na rynku wymaga bowiem od nich bycia cały czas aktywnym na rynku, na którym funkcjonują. W związku z tym, przedsiębiorstwa prześcigają się w coraz to lepszym i nowocześniejszym promowaniu zarówno swoich produktów, usług jak i samego wizerunku firmy. Niniejsza praca ma na celu omówienie najważniejszych aspektów działalności promocyjnej z wykorzystaniem różnorodnych instrumentów komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Celem badawczym mojej pracy dyplomowej jest: określenie pozycji jaką w ogólnej strategii analizowanego przedsiębiorstwa odgrywa promocja; omówienie instrumentów jakie są wykorzystywane w strategii promocji firmy; identyfikacja rodzaju prowadzonej strategii promocji.