Zachowania zakupowe na rynku samochodów luksusowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Witek, Kamil
dc.date.accessioned 2014-02-27T09:00:23Z
dc.date.available 2014-02-27T09:00:23Z
dc.date.issued 2011-07-10 15:53:54
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6471
dc.description.abstract Tematem przewodnim pracy jest potwierdzenie teorii Thorstein Veblena oraz badanie empiryczne dotyczące zrozumienia dokonywanych wyborów zakupowych na rynku samochodów luksusowych. Praca koncentruje się na sektorze samochodów luksusowych, a dokładniej na właścicielach tych samochodów. Autor chciał dowiedzieć się, czym dokładnie kierują się konsumenci samochodów luksusowych przy ich wyborze i czy teoria Thorstein Veblena posiada powiązania z towarami luksusowymi w dzisiejszych czasach. Zaprojektowane badanie skierowane było do właścicieli samochodów luksusowych na terenie Polski. Przeprowadzony został kwestionariusz ankietowy w miesiącach maju i czerwcu 2011 roku. Pierwszy rozdział dotyczy teorii wyborów konsumenckich oraz wprowadzenia do teorii Veblena. Drugi rozdział omawia zagadnienia marketingu, marketingu-mix i jego narzędzi, natomiast kolejny trzeci rozdział zostanie poświęcony podsumowaniu rynku oraz badaniu jak i wnioskom z niego wynikającym. Wspomniana teoria sugeruje, że jeżeli cena danego dobra wzrośnie lub będzie wyższa to owo dobro będzie bardziej pożądane. Analiza wykazała, że takie cechy, jak bogate wnętrze, szybkość i lepsze właściwości jezdne korelują dodatnio z wizerunkiem ekskluzywnych samochodów luksusowych, podczas gdy inne funkcje (np. wysoka cena, lub wysoki status) nie. Wyniki wykazały, że teoria Veblena nie potwierdza się w całości w dzisiejszych czasach, a dla potencjalnych nabywców cena dobra nie jest najważniejsza przy jego zakupie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject dobra luksusowe pl
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject reklama pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject rynek motoryzacyjny pl
dc.subject decyzja zakupowa pl
dc.title Zachowania zakupowe na rynku samochodów luksusowych pl
dc.title.alternative Customer behavior on the luxury car market pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-26T14:30:58Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info