The Role of Creativity in Development of Innovation in Tourism

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Bascavusoglu-Moreau, Elif
dc.contributor.author Kopera, Sebastian
dc.contributor.author Wszendybył-Skulska, Ewa
dc.date.accessioned 2014-02-27T09:47:13Z
dc.date.available 2014-02-27T09:47:13Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Bascavusoglu-Moreau, E., Kopera, S., Wszendybył-Skulska, E., The Role of Creativity in Development of Innovation in Tourism. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2013, vol. 9, nr 1 : Entrepreneurship in Tourism and Sport. Ed. by M. Bednarczyk, J. Gancarczyk, s. 5-15 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6475
dc.description.abstract Creatvity, innovaton and entrepreneurship are slogans that have become an integral part of modern tourism economy. Creatvity and innovaton of tourism economy as well as the meaning of creatvity in tourism business are intensely discussed. Today, creatvity is being frequently analyzed as a basic feature of actons performed on a daily basis in terms of both personal and professional life, a feature that every employee is required to possess. It means that employers and, above all, the educaton system must feel it necessary to develop certain conditons in which human creatvity can be shaped, which is understood as a system that enables us to adjust to constantly changing environment and take a risk to apply new solutons to partcular problems. The artcle aims to present the role of creatvity in development of innovaton in tourism as well as factors that improve it. The analytcal part of the artcle will concentrate on the analysis of, inter alia, two signifcant groups of creatvity determinants: factors related to availability of qualifed staf on the local labor market as well as info-structure of tourism businesses. pl
dc.description.abstract Kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość to hasła, które stały się integralną częścią nowoczesnej gospodarki turystycznej. Intensywnie dyskutuje się nad kreatyw- nością i innowacyjnością gospodarki turystycznej czy też znaczeniem kreatywności w biznesie turystycznym. Kreatywność jest dziś bardzo często analizowana, jako podstawowa cecha działania w codziennym życiu i pracy oraz coś, czego wręcz wy- maga się od każdego pracownika. Oznacza to konieczność tworzenia nie tylko przez przedsiębiorców, ale przede wszystkim przez system edukacji warunków kształtują- cych kreatywność ludzi rozumianą, jako to, co pozwala adoptować się, na co dzień do zmieniającego się otoczenia i podejmować ryzyko stosowania nowych rozwiązań konkretnych problemów. Celem artykułu jest ukazanie roli, jaką odgrywa kreatyw- ność w rozwoju innowacyjności turystyki, jak również czynników, które wpływają na jej podnoszenie. W artykule analizie zostaną poddane przede wszystkim czynniki związane z dostępnością wykwalifkowanych kadr na lokalnym rynku pracy, a także informacyjna struktura frm turystycznych. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/ *
dc.subject creatvity pl
dc.subject innovaton, IT pl
dc.subject cooperation pl
dc.subject tourism pl
dc.subject kreatywność pl
dc.subject innowacyjność pl
dc.subject technologie informacyjno-komunikacyjne pl
dc.subject współpraca pl
dc.title The Role of Creativity in Development of Innovation in Tourism pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info