Wykorzystanie komunikacji nieformalnej w procesie kształtowania relacji B2B na przykładzie branży budowlanej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Karasek, Adam
dc.date.accessioned 2013-09-12T08:54:46Z
dc.date.available 2013-09-12T08:54:46Z
dc.date.issued 2011-05-26 14:20:45
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/647
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza wykorzystania komunikacji nieformalnej w codziennej działalności przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym aspektem pracy jest uwypuklenie sposobów efektywnego kształtowania relacji B2B przy użyciu m.in. komunikacji nieformalnej. Próba analizy powyższego problemu została podjęta na przykładzie rynku budowlanego. Branża budowlana została wybrana przez autora nieprzypadkowo. Często jest ona uznawana za branżę, w której najczęściej dochodzi do nadużyć –według Państwowej Inspekcji Pracy w blisko 40% podmiotów działających w sektorze budowlanym dochodzi do nieprawidłowości dotyczących legalności zatrudnienia. Co warte podkreślenia, nieformalne relacje w tym sektorze występują nie tylko na linii pracodawca-pracownik, lecz także na wielu innych płaszczyznach. Tylko w latach 2005-2010 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 15 opinii ujawniających zmowy cenowe w branży budowlanej, a wśród zamieszanych w proceder firm znalazły się takie jak: Castorama, Praktiker, BrichoMarche, Leroy Merlin, Nomi, Obi, Śnieżka, Polifarb Cieszyn, Gerda, Gamrat, Cersanit, czy największy dotychczas ujawniony kartel, tzw.„cementowy”, który niepodzielnie ustalał ceny cementu przez ponad 11 lat pl
dc.description.abstract Relationship marketing based on the premise of building long-term bonds with stakeholders in a significant way use the tools of informal communication. Informal cont acts are often a strong impulse to further formal business contacts. The author has taken the theme of using informal communication in a process of developing B2B relations between companies on the construction market. Researches have a qualitative character and have been supplemented by observations of the author, who cooperates with companies from this sector. Results of this researches confirm the opinions of the author about widespread use of informal communication and at the same time, the relatively low level of skills of planning, implementing and evaluating the effectiveness of informal communication. This makes the process of informal marketing communications as an excellent subject of research, while being an opportunity to shape a sustainable competitive advantage relative to the construction market. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject relacje B2B pl
dc.subject legalność zatrudnienia pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject komunikacja nieformalna pl
dc.subject marketing relacji pl
dc.subject przemysł budowlany pl
dc.subject informal communiaction pl
dc.subject relationship marketing pl
dc.subject business-to-business relationship pl
dc.subject construction industry pl
dc.subject marketing communication pl
dc.title Wykorzystanie komunikacji nieformalnej w procesie kształtowania relacji B2B na przykładzie branży budowlanej pl
dc.title.alternative The role of informal communication in the development of B2B relationships in the construction industry pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-09-06T12:11:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info