Abstract:
Niniejsza praca zostanie poświęcona roli
jaką odgrywa segmentacja psychograficzna w procesie budowania relacji z marką na rynku
konsumentów młodych. Autorka wybrała powyższy temat, ponieważ chce udowodnić
przydatność podziału konsumentów ze względu na styl życia, osobowość oraz wyznawane
wartości w dzisiejszych działaniach marketingowych firm. Celem pracy jest potwierdzenie
prawdziwości stwierdzenia, że segmentacja psychograficzna ma jakikolwiek udział w
budowaniu relacji z marką. Planuje ona osiągnąć założony cel dzięki przeprowadzeniu
badania marketingowego mającego odpowiedzieć na pytanie: „czy rzeczywiście konsumenci
kupują marki, które odzwierciedlają ich własne cechy osobowości?”. Zamierza ona
przeprowadzić to badanie wśród uczniów szkół średnich oraz studentów z terenów byłego
województwa tarnowskiego. Aby zebrać dane wykorzystała ona ankietę audytoryjną, co pozwoliło jej uzyskać oczekiwane rezultaty. W kolejnych podrozdziałach Autorka dokonała analizy danych zebranych z ankiety. Poddała je analizie częstości a także korelacji. Szczegółowy opis wyników został zamieszczony w rozdziale czwartym tejże pracy. Rezultaty potwierdziły prawdziwość stwierdzenia.