Abstract:
Praca ta została poświęcona zbadaniu problematyki kształtowania relacji partnerskich z klientem w usługach prawniczych. Przedmiotem badań była Kancelaria Prawna – Henryk Hałabura, na przykładzie której zostały opisane zasady kształtowania owych relacji. Celem pracy było omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingu relacyjnego w kontekście budowania partnerskich relacji z klientem, a także charakterystyka koncepcji marketingu partnerskiego. Zostały scharakteryzowane pojęcia związane z usługą, sposoby budowania relacji z klientem w takiej usłudze oraz szczegółowe zagadnienia teoretyczne dotyczące stricte usługi prawniczej. Jako cel postawiona została również realizacja badań marketingowych, dzięki którym można było ocenić poziom zadowolenia klientów z usług Kancelarii Prawnej – Henryk Hałabura. Problematyką pracy były uwarunkowania relacji na rynku prawnym. Wyjaśnione zostały wszystkie aspekty związane ze zdobywaniem i utrzymaniem klienta przy firmie. W pracy, bardzo szczegółowo została zawarta procedura dotycząca poprawnych stosunków prawnika z klientem. Tezą pracy jest stwierdzenie, że zastosowanie istoty marketingu relacyjnego na rynku usług prawniczych daje szansę na budowanie długookresowej przewagi konkurencyjnej.