Możliwości zastosowania Internetu jako elementu zarządzania w Firmie Handlowo - Usługowej TAB

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-04-22 15:39:42

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest pokazanie, że Internet jest w dzisiejszych czasach niezbędnym medium wspomagającym zarządzanie firmą. Internet stwarza dla firm możliwości rozwoju i reklamy na szeroką skalę. Przedsiębiorstwo w sieci to przede wszystkim strona internetowa firmy. Jest jej wizytówką w Internecie, a także pełni funkcje reklamową firmy. „Czas to pieniądz” - w myśl tego powiedzenia sieć w przedsiębiorstwie pomaga zaoszczędzić czas (np. poprzez korzystanie z bankowości internetowej). Internet to również dostęp do bardzo wielu ważnych informacji, które mogą być pomocne w zarządzaniu firmą (np. informacje gospodarcze). Badaniu poddana została Firma Handlowo – Usługowa TAB Paulina Wrona. Zakresem czasowym badania były lata 2006 – 2008. Firma zajmuje się sprzedażą sprzętu komputerowego, nawigacji i artykułów RTV i AGD w swojej siedzibie w Gromniku oraz poprzez serwis internetowy www.sklep-tab.pl. W pracy zostały zastosowane następujące metody: metoda analizy opisowej i statystycznej – interpretacja zebranych materiałów źródłowych i danych statystycznych, metoda wywiadu – rozmowa z właścicielką badanej firmy, metoda syntezy – wykorzystana w sformułowaniu wniosków. Informacje, które zebrano zostały przedstawione w formie tekstowej, graficznej, a także za pomocą tabel. Głównymi źródłami wykorzystanymi przy pisaniu pracy była: literatura fachowa, raporty, wybrane dane z Urzędu Statystycznego, artykuły. Przy pisaniu pracy wykorzystano również informacje zawarte w Internecie – w formie artykułów i opracowań. Ponadto wykorzystano wiadomości jakie zostały zdobyte podczas wywiadów z właścicielką TAB Panią Pauliną Wrona. Praca jest podzielona na 4 rozdziały. Na początku przedstawiono ogólne informacje o Firmie Handlowo – Usługowej TAB z Gromnika i jej charakterystykę. W dalszej części pracy zaprezentowano podstawowe informacje na temat Internetu – jego historię, współczesne zastosowanie, a także wady i zalety korzystania z sieci. Kolejny rozdział poświęcono opisaniu wykorzystania Internetu w firmach w sferze marketingu, reklamy, zarządzania, płatności i komunikacji. W ostatnim rozdziale szczegółowo omówiono zastosowanie Internetu w badanej jednostce – Firmie Usługowo – Handlowej TAB.

Opis

Słowa kluczowe

przedsiębiorstwo w sieci, Internet, zarządzanie przedsiębiorstwem

Cytowanie